Sociale medier som markedsføring er en kraftfuld strategi til at opbygge tillid, skabe en stærk brandidentitet og nå ud til en enorm målgruppe.
Med markedsføring på sociale medier kan virksomheder engagere deres publikum gennem autentisk content, der viser personlighed og værdier. Organisk rækkevidde er værdifuld, men kombineret med betalt annoncering på Meta-platformene Facebook og Instagram kan virksomheder opnå endnu større resultater.
Meta’s avancerede målretningsværktøjer gør det muligt at segmentere annoncer baseret på demografi, interesser og adfærd, hvilket sikrer, at budskabet når de rette personer på det rette tidspunkt.
SMS- og e-mail-markedsføring er to af de mest effektive kanaler til at opbygge stærke kunderelationer gennem personlige og automatiserede budskaber.
SMS-markedsføring skiller sig ud med sin direkte og øjeblikkelige effekt, da beskeder næsten altid bliver læst inden for få minutter. Det giver en unik mulighed for at skabe personlige interaktioner, fx ved at sende eksklusive tilbud eller påmindelser baseret på kundens adfærd.
E-mail-markedsføring er ideel til at pleje kunderelationer med automatiserede flows, som f.eks. velkomstserier, fødselsdagshilsner og genaktiveringskampagner. Ved at kombinere SMS og e-mail i en sammenhængende strategi kan virksomheder forblive i en top-of-mind position, opbygge loyalitet og sikre, at kunderne altid får relevant og værdifuld kommunikation.
Digital tilstedeværelse handler om, hvordan din virksomhed opfattes og interagerer med kunder online. Det dækker alt fra din hjemmeside og sociale medier (Google, Facebook, Instagram osv.) til kundeanmeldelser og online kundeservice. En stærk digital tilstedeværelse sikrer, at din virksomhed er synlig, troværdig og top-of-mind hos potentielle kunder.
Digital markedsføring gør det muligt at nå din målgruppe præcist og målbart - lige der hvor dine kunder er, hvilket øger din synlighed og skaber flere kunder. Det er en af de mest effektive måder at vækste din forretning online.
SEO (søgemaskineoptimering) er en langsigtet strategi, hvor du optimerer din hjemmeside og tilhørende aktiviteter online for at få gratis organisk trafik. Det er altså Google der vælger din position når folk søger på noget der er relevant indenfor din branche. Dette afgøres bl.a. af din hjemmeside og dit omdømme, men det er meget mere end det. Google Ads er en betalt løsning, hvor du får øjeblikkelig synlighed ved at betale for klik på dine annoncer. Du betaler altså for, at folk ser dine ydelser.
Måden hvorpå du og din virksomhed kan få succes på afhænger naturligvis af din branche, men der er nogle basale fællesting som alle virksomheder kunne gøre brug af for at øge kundetilstrømningen som resultat af sociale medier. Blandt andet er det vigtigt at være personlig. Du må meget gerne invitere folk med ind bagved så man lærer virksomheden at kende, men vigtigst af alt, at man lærer jer at kende som mennesker. Derudover er det vigtigt hvordan man strukturerer og præsenterer hvad man gerne vil sige til sine modtagere. Folk hader at blive solgt til. Den almene bruger af sociale medier kommer på mediet for at få tilfredsstillet et behov, og det er din opgave at sørge for, at levere noget spændende indhold som fortæller din historie og noget om dit produkt.
Kig på hvad andre virksomheder gør, altså dem der har succes, og tag inspiration derfra. Tænk på at lave opslagene så det ligner noget din mor eller en anden bekendt kunne have lagt op.
Jeg har lavet nogle løsninger som du kan finde priser på ved at klikke her, men det er jo slet ikke sikkert, at det passer til din virksomhed. Af den grund tilpasser jeg ofte løsningerne til hver enkel kunde så indsatsen på sociale medier, Google mv. er optimal og giver mening. Det jeg dog kan sige er, at jeg kan tilbyde markedsføring billigere end mine konkurrenter, da jeg har mindre udgifter - noget der i sidste ende er til din fordel!
AT Marketing gør det nemt for dig ved at varetage hele kundeprocessen. Jeg sørger altså for, at kunder bliver oplyst om din virksomhed, kontakter din virksomhed og bliver plejet som om der var en assistent der konstant tog sig af dem. På denne måde øger vi din konverteringsrate - altså mængden af besøgende der bliver til betalende kunder, mens du kan fokusere på det du er dygtig til.
Her udnyttede vi en visuel storytelling, en tydelig CTA, upbeat musik og ESP til at overbevise modtageren af reklamen til at ringe på vores nummer direkte fra Facebook.
Dette resulterede i, at denne annonce i løbet af sommeren og efteråret 2024 var en stor årsag til, at det var svært at følge med, og at der blev ansat 3 nye medarbejdere - som jeg også hjalp med.
I denne annonce benyttede vi humor og kombinerede det på en kreativ og engagerende måde, så vi kunne indarbejde den ydelse som vi gerne ville sælge til modtageren.
Denne kampagne - sammen med andre lignende reklamevideoer - bidrog markant til en ekstraomsætning på over 500.000 i løbet af 1,5 måned med blot 30.000 dkk brugt i forbindelse med kampagnen.
Til dette organiske stykke indhold benyttede vi nogle specifikke kneb for at få folk til at interagere med videoen. Bl.a. var den vestjyske dialekt meget omtalt i kommentarerne.
Indhold som dette bidrager til en loyal kundebase og en top-of-mind position, som man kan holde ved lige hele tiden. Vi får med videoer som disse 11.000 visninger i snit pr. video vi lægger op.
Jeg står altid klar til at hjælpe dig - uanset hvad du søger. Skriv til mig! Det er uforpligtende.
Copyright 2025. AT Marketing.